CULORI ÎN BRANDING ȘI DESIGN
Alegerea culorilor optime care să îți reprezinte afacerea poate fi un demers dificil. Culorile au asociate o mulțime de semnificații iar forța mesajului pe care încerci să îl transmiți, va depinde mult de culorile alese.
Semnificația culorilor
Vei fi surprins câte de mult influențează culoarea mintea omenească și cât de mult cântărește ambianța cromatică în luarea deciziilor. Fiecare culoare are conotații bine înrădăcinate cultural, de care este bine să ții cont, mai ales când vine vorba de designul logo-ului și de branding.
Cum este de așteptat, culorile strălucitoare vor atrage mult mai mult atenția și vor face ca mărcile sau companiile pentru a căror promovare sunt folosite să iasă în evidență și să fie percepute drept puternice și dinamice. Culorile mai puțin intense, nuanțele mai sofisticate vor asocia companiilor în al căror logo design se utilizează valori precum profesionalismul, soliditatea, tradiția și complexitatea.
ce simbolizeaza culorile
Iată câteva dintre semnificațiile asociate unor culori în Branding:
Roșu: pasiune, energie, pericol, căldură, agresivitate. Roșul este adesea utilizat în ambalarea alimentelor sau în brandingul restaurantelor, deoarece se pare că stimulează pofta de mâncare.
Albastru: profesional, serios, sincer. Albastrul este utilizat în multe logouri corporative și nu e de mirare: studiile au sugerat că oamenii asociază albastrul cu autoritatea, de aceea o mulțime de organisme guvernamentale folosesc albastru în branding-ul lor.
Portocaliu: gândire modernă, inovatoare, proaspătă, distractivă. Portocaliul este de obicei utilizat pentru companiile sau întreprinderile care inovează, vin cu soluții și abordări noi.
Verde: sănătos, etic, organic, natural. Verdele este adesea folosit atunci când companiile doresc să-și prezinte produsele ca având ingredientele ecologice sau naturale. Produsele financiare și unele bănci folosesc verdele.
Galben: cald, prietenos, însorit. Galbenul are adesea conotații negative pentru că este asociat cu semnele de avertizare. Din acest motiv, multe companii încearcă să evite utilizarea lui în branding. Cu toate acestea, galbenul atrage atenția și va fi receptat mai rapid de către beneficiari și nici nu va fi uitat prea ușor.
Violet: regal, lux, demnitate, bogăție. Violetul este popular printre mărcile care încearcă să transmită eleganță și este o alegere excelentă pentru promovarea unui produs sau a unui serviciu de lux.
Roz: distractiv, feminin. Rozul, probabil singura culoare care este încă asociată cu un gen, cel feminin este evident utilizat cu precădere pentru branding-ul serviciilor sau produselor pentru femei. Acest lucru tinde să se schimbe – recent rozul apare din ce în ce mai mult în promovarea sporturilor dominate de bărbați, pentru că modelul cultural care a dus la aceste asocieri de gen este în prezent amplu dezbătut și contracarat.
cum să faci combinații de culori
Alegerea culorilor
Când încerci să potrivești mai multe culori în branding împreună, există multe scheme de culori diferite care pot fi luate în considerare. E bine să selectezi culori care se completează bine una pe cealaltă și care să reprezinte cu adevărat etosul mărcii tale.
Ai nevoie de experiență în materie de culoare? Serviciile noastre de branding și identitate vizuală includ o selecție adaptată a gamei cromatice. Putem dezvolta, lucrând împreună, un brand nou care să se potrivească întru totul cu mesajul pe care dorești să îl transmiți.
Recent Comments