Back to School

Strategii Back to School pentru sectorul privat

Despre Back to School

Debutul de an școlar pentru o instituție privată de învățământ este un moment foarte important din perspectiva consolidării imaginii și o minunată ocazie de a o promova larg și intensiv.

Orice campanie „Back to School” de succes pornește de la evidențierea a două elemente principale: colectivul și capacitatea instituției. Implicarea departamentului de marketing este necesară, de aici pornește un proces de interogare a personalului, de colectare a datelor, de profilare a beneficiarilor și a nevoilor lor. Aceste informații vor servi în egală măsură la poziționarea pe piață și la promovarea propriu-zisă a instituției, utilizând canale optime de comunicare, în special pentru mediul online.

În mod evident o campanie de impact va miza pe atuurile școlii. Care sunt aceste atuuri în percepția personalului și cea a beneficiarilor existenți? Cu ajutorul chestionarelor, interviurilor sau a focus-grupurilor ele pot fi identificate foarte ușor. Din planul de interogare ar fi util să nu fie omise următoarele întrebări:

• Ce face cel mai bine această școală?
• Ce s-a schimbat în ultimii 5 ani?

• Cum a devenit mai bună?
• Ce vă surprinde la această școală?
• Cum diferă mediul de lucru aici comparativ cu altul?
• În ce direcție poate ajunge școala aceasta peste 5 ani?
Reflectând asupra rolului departamentului de marketing, anumite întrebări vor contribui foarte mult la construirea strategiei de marketing în general și la cea a campaniei de promovare „Back to School” în special:
• Cum poate ajuta departamentul de marketing personalul și cum poate să îi ușureze munca?
• Cum își poate îmbunătăți școala comunicarea și marketing-ul?
• Când a avut loc ultima dată dezvoltarea formală a mărcii?
• Școala are o declarație oficială de marcă: mesaje și slogan?
• Are școala un brandbook pentru identitatea grafică și pentru preferințele editoriale?
• Cine are ultimul cuvânt în proiectele de marketing și comunicare legate de admitere și dezvoltare?
• Există relații de marketing și comunicare cu alți administratori și unde lipsesc acestea?
• Cât de bine cunoaște comunitatea internă și externă marca / imaginea școlii?
• Care este nivelul de cunoștințe al profesorilor și al administratorilor în ceea ce privește termenii, practicile și eficacitatea în marketing și comunicare?
• Personalul și studenții sunt implicați direct în marketing? Cine și în ce măsură?
• Există o politică formală de social media? De comunicare foto?

• Cine sunt agențiile de branding, scriitori de articole, consultanți de marketing folosiți? Ce relații funcționale există cu tipografiile?
• Când a fost efectuată ultima strategie și reproiectare pentru site-ul web, campania de capital și inițiativele de relații cu comunitatea? Cine a fost implicat pentru fiecare dintre acestea?

Strategie de promovare? Yes, please!

După ce toate aceste date au fost procesate se poate decide strategia de marketing optimă pentru campania Back to School.
Strategia de promovare în școli private necesită bani, timp și resurse. Deși marketingul tradițional a funcționat foarte bine în trecut, promovarea școlii în spațiul digital este cel mai rapid mod de a atrage mai mulți beneficiari (elevi). Indiferent de bugetul pe care l-a stabilit școala. pentru marketing, se poate rămâne relevant în mediul online și cu un buget redus.

Scopul principal al campaniei Back to School este acela de a crește numărul de înscrieri pentru noul an școlar.
Care ar fi câteva dintre modalitățile cele mai eficiente utilizate în cadrul acestui tip de campanie?

Marketing pay-per-click (PPC)

Anunțurile PPC sunt afișate numai părinților care caută în mod activ o școală privată de calitate pentru copilul lor. Marketingul PPC este un mod eficient de a direcționa traficul către pagina școlii.

Este recomandată scrierea anunțului într-un mod conversațional, pentru o mai bună reținere a informației. Anunțurile bine scrise răspund direct nevoilor celor care caută acest tip de informație și îi încurajează să acceseze pagina web pentru a afla mai multe detalii.

Marketing social media (SMM)

Având în vedere numărul foarte ridicat de conturi social media, nu trebuie să ezitați în utilizarea marketingului pe aceste platforme, pentru campania Back to School. Ideea este aceea de a utiliza în mod strategic acest tip de media ca o cale prin care se poate ajunge în mod organic la potențialii beneficiari (părinți sau chiar viitori elevi).

Puteți să direcționați mesajele către anumite segmente de public în funcție de locul în care se află aceștia, către diferite acțiuni pe care ei le întreprind pe Facebook sau să participați în diferite trend-uri care sunt populare acolo. Orice cale e bună pentru a ajunge la viitorii beneficiari.

Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO)

SEO ar trebui să fie baza strategiei de marketing Back to School. Trebuie început prin a optimiza site-ului și conținutul prin cuvinte cheie care își păstrează atractivitatea pe termen lung. Acest lucru va duce la creșterea clasamentului în motoarele de căutare: ajungând mai sus în căutări efectuate de potențialii părinți și elevi există mai multe șanse ca aceștia să fie interesați de campanie.

Nu uitați că site-ul dvs. trebuie să fie optimizat și pentru dispozitivele mobile, majoritatea oamenilor folosesc telefonul atunci când caută!

Mesajul adaptat, locul, și nu în ulimul rând timpul (perioada campaniei, durata ei, frecvența comunicării de mesaje vizuale sau textuale) sunt elementele cheie care trebuie echilibrate pentru o campanie susținută ce pregătește și anunță eficient un nou început de an școlar.

Iulia Capotă – Copywriter

campanie outdoor ogis back to school

IDEI DE CAMPANII BACK TO SCHOOL

Indiferent cât de bine a fost gândită campania Back to School, fără un conținut interesant nu poate avea succesul scontat.

 Multe școli nu se implică în crearea conținutului, cum e cazul scrierii de articole pentru bloguri, din cauza timpului mare pe care îl consumă această activitate. Cu toate acestea, conținutul poate fi unul dintre cele mai valoroase instrumente de marketing: bine scris, contribuie la identificarea școlii ca lider în gândire și în dezvoltarea învățământului.
Cu cât conținutul este de calitate mai bună, cu atât mai bune vor fi și clasamentele SEO. Cel mai bun canal pentru a distribui conținutul este evident social media.

Se pot prezenta bloguri folosind platforma Facebook sau Twitter pentru a maximiza numărul de persoane care întâlnesc și citesc articolele.

Un conținut captivant distribuit pe scară largă va crește exponențial șansele de înrolare a noilor elevi.

Ar fi ideal ca în livrarea unui conținut de impact să fie folosite și imagini, animații și clipuri video după caz. Conținutul vizual este mult mai ușor receptat și reținut de utilizatori, iar utlimele studii arată că odată cu scăderea nivelului de atenție, combinată cu bombardamentul informațional, calea cea mai sigură de comunicare și retenție a informației este, totuși, imaginea.

Publicitatea online nu trebuie să fie singurul suplintor al mijloacelor clasice de promovare. Pentru campaniile de exterior tip OOH profitați de o amplasare favorizată pe artere circulate sau încheiați parteneriate avantajoase cu diferiți comercianți cu activitate complementară. Pe măsură ce sporiți prezența pe un număr cât mai mare de canale viabile, șansele ca mesajul de publicitate comunicat să fie receptat cresc și ele.